Det er noget nær et mysterie for mange bloggere præcis, hvordan de kan tjene penge ved at blogge for virksomheder, men det er ikke så umuligt, som det kan lyde. Her i indlægget guider vi dig mod at tjene gode penge ved at blogge for virksomheder. Så drømmer du om at tjene penge på at blogge, udvide dit netværk og brande dig selv som ekspert, så er dette indlæg lige noget for dig.

Hvorfor blogge for virksomheder?

Hvor tror du mange virksomheder får deres fine artikler og indlæg fra? Bloggere selvfølgelig! Mange virksomheder er interesseret i at få materiale til deres hjemmesider, men i stedet for selv at lave det, betaler de andre for at skrive indhold til dem. Det giver troværdighed at få almindelige mennesker til at dele deres historier, og derfor er du værdifuld som blogger. Du har allerede en god erfaring med at skrive og kommunikere med dine læsere, og denne erfaring kan du altså bruge til at lave indhold til forskellige virksomheder, som de så kan bruge på deres hjemmesider.

Drømmer du også om at tjene penge på at blogge for virksomheder, men ved du ikke rigtig, hvordan du skal komme i gang, så læs med her, hvor vi deler vores tips med dig:

Kend dine styrker og udnyt dem

Vi her på blogguides.dk, anbefaler altid at du starter ud med at blogge inden for en bestemt niche og til en bestemt målgruppe. Dette vil styrke dit arbejde, når du skal blogge for virksomhederne. Når du skal sælge dit indhold til virksomheder, er det vigtigt, at du selv ved, hvilken niche du har et særligt kendskab til. Hvis du ikke ved dette endnu, så har vi skrevet en E-bog, så du kan finde din niche og målgruppe.

Gå ud fra din niche, og fokuser så på at lave samarbejde med virksomheder inden for den. På den måde kan du bedre vise virksomhederne, at du er ekspert på lige netop dette område, og du når samtidig ud til din ønskede målgruppe og støtter op om din ekspertrolle inden for dit felt.

Med en niche er din blog din portfolio

Når du skriver inden for en bestemt niche, så opbygger du automatisk en værdifuld portfolio. Du står rigtig stærkt, når virksomhederne kan læse nogle gode og gennemarbejdede indlæg på din egen blog. Så snart du har lavet dit første samarbejde, så brug det til at få nye, ved at vise dem til nye potentielle samarbejdspartnere.

Henvend dig til relevante virksomheder

Når du har en stærk nicheblog med gode og gennemarbejdede indlæg at vise frem. Så er det tid til at finde og tage fat i de relevante virksomheder, men hvordan gør du så det?

  • Undersøg, hvilke virksomheder, der allerede deler artikler på deres hjemmeside. Hvis de allerede indgår aftaler med andre, er der en god chance for, at de søger nye samarbejder.
  • Skriv til de relevante virksomheder
  • Skriv, hvad de kan forvente, og hvorfor de skal takke ja. Send links til de indlæg, du mener læner sig op ad det indlæg, du vil skrive for dem. Så de bliver tryllebundet og bare MÅ have et indlæg eller artikel fra dig.

Levere fantastisk indhold

Når først du har fået en aftale i hus, er det vigtigt, at du leverer varen. Sørg for at overholde aftalen og lav en god og gennemarbejdet artikel. Sørg også gerne for, at den er SEO-optimeret. Giv gerne lidt udover det aftalte. Det kan for eksempel være, at du også kan skrive lidt om det på dine egne sociale medier, lave ekstra billeder eller en kort video, som virksomheden også kan bruge, hvis de har lyst.

Du kan hente endnu mere inspiration til et godt indlæg i vores guide: Sådan bliver du den bedste gæsteblogger. Hvilket også kan hjælpe din ekspertstatus på vej.

Promover dig selv

Sørg for at vise omverdenen, hvilket stykke arbejde, du har lavet. Del eventuelt artiklen eller indlægget på LinkedIn eller på dine egne sociale medier. Du skal huske at promovere dig selv og dit arbejde, hvis du gerne vil fortsætte med at blogge for virksomheder. Det værste du kan gøre, er at læne dig tilbage og forvente, at tilbuddene tikker ind. Du skal selv være opsøgende og promovere dig selv over for potentielle samarbejdspartnere.

Et sidste tip fra os

Det er vigtigt, du ikke lader dig slå ud, hvis du får et nej. Faktisk så skal du forvente at få et nej nogle gange, men giv ikke op 🙂 Der kan være tusind årsager til, at en virksomhed takker nej til at samarbejde. Her er det vigtigt, at du spørger, hvorfor. Det kan nemlig være vigtig viden, som du kan arbejde videre med eller en helt uskyldig årsag, som ikke har noget med dig og dit indlæg at gøre.

Rigtig meget held og lykke med at kaste dig ud i at blogge for virksomheder, vi håber at guiden her hjælper dig til at få nogle gode samarbejder, som giver dig og din blog værdi.


Signature
Tilmeld vores nyhedsbrev, så modtager du e-bogen "Find din niche - og få en professionel blog".

Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev, accepterer du, at vi må sende dig nyheder, mails med tips og gode råd, digitale gaver samt informationer om kurser, events og produkter. Du kan til enhver tid afmelde dig vores nyhedsbrev igen.

Læs vores privatlivspolitik her.